در دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ مراسم اختتامیه رویداد ملی کمند ویژه دانشجویان دختر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/3/24 | 

مراسم اختتامیه رویداد ملی کمند ویژه دانشجویان دختر مصادف با تولید حضرت معصومه(ص) و روز دختر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طرح ملی کمند (رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر) برای اولین بار در ۱۰ دانشگاه منتخب کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که مسئولیت برگزاری این رویداد ملی بر عهده دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود.
مهندس طاهره سیدنا رئیس اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم نقطه شروع بسیار خوبی است چراکه دانشجویان دختر می توانند استعدادها و مهارت های خود را در جامعه ارائه دهند.
وی افزود: دستیابی به دانشگاه نسل سوم از اهداف دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که این امر با توسعه مهارت و دانش محقق می شود.
رئیس اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: بنابراین در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت های بسیار کاربردی در حوزه توسعه مهارت افزایی دانشجویان آغاز شده است.
مهندس سیدنا عنوان کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراکز نوآوری تخصصی در دانشکده های این دانشگاه ایجاد شده است که این مراکز از دانشجویان و ایده های آنها حمایت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه نیز در دفتر ارتباط با صنعت راه اندازی شده که در این باشگاه کارگاه های تخصصی برای  دانشجویان برگزار می شود.
وی گفت: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه های دانشگاه برای حوزه بانوان بسیار حمایت کرده اند بنابراین توانسته ایم برنامه های مختلف را در این دانشگاه عملیاتی کنیم.
مهندس سید جواد طباطبایی مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: از اواخر دی ماه سال ۹۹ این دانشگاه مامور برگزاری رویداد کمند شد که شیوه نامه های این رویداد به دانشگاه ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: در این راستا اعضای شورای سیاستگذاری رویداد کمند تشکیل شد و برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.
مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: شورای سیاستگذاری رویداد ملی کمند در این دانشگاه جلسات متعددی را برگزار کردند و در این جلسات شاخص های داوری طرح ها تعیین شد.
طباطبایی گفت: در حاشیه برگزاری این رویداد کارگاه هایی نیز طراحی شده است که باتوجه به همزمانی برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد با امتحانات دانشجویان قرار است این کارگاه ها بعد از اتمام امتحانات به صورت مجازی برگزار شود.
وی افزود: نمایشگاه این رویداد نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد که افراد علاقه مند می توانند از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.
دکتر اصحابی معاون سازماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم گفت:  صندوق کارآفرینی امید نظام بانکی نیست بلکه این صندوق یک نهاد مالی و توسعه ای است که به دنبال حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.
وی افزود: بانک ها به فعالیت های ریسک پذیر  تسهیلات اعطا نمی کنند اما صندوق امید تسهیلات قرض الحسنه به کارآفرینان وایده آفرینان اعطا می کند.
معاون سازماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: این صندوق برنامه دارد تا موضوع کارآفرینی و مهارت افزایی را در جامعه توسعه دهد که در این راستا این صندوق با بیش از ۲۵۰ وزارتخانه و نهادهای دولتی و خصوصی تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.
اصحابی خاطرنشان کرد: علاقه داریم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز تفاهم نامه همکاری منعقد کنیم تا بتوانیم از دانشجویان و شرکت های دانش بنیان این دانشگاه نیز حمایت کنیم.
وی اظهار داشت: این صندوق سالانه به ۷۵ هزار نفر تسهیلات ارائه می کند که بخش زیادی از این تسهیلات مربوط به زنان و دختران کارآفرین و نوآور است.
دکتر طیبه سیاوشی مشاور عالی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: این طرح تحت حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می شود  و خوشبختانه دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است.
وی افزود: به این رویداد ۲ هزارو ۱۸۶ ایده ارائه شد که ۳۰۶ ایده پذیرفته شد و نفرات اول تا سوم این رویدا از حمایت‌های تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید برخوردار خواهند شد.
مشاور عالی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری  عنوان کرد: ما در معاونت امور زنان و خانواده تلاشمان بر این است که زنانی را که مایل هستند وارد عرصه اقتصادی و حوزه اشتغال شوند با توجه به رشته‌های تحصیلی‌شان و با توجه به ایده های آنها مورد حمایت قرار دهیم.
سیاوشی خاطرنشان کرد: در این معاونت فرآیند بازار فروش مجازی زنان کارآفرین دنبال می‌ شود که کمک می کند تا زنان بتوانند دستاوردهای خود و ایده های خود را به بازار عرضه کنند.
وی ادامه داد: یکی از مخاطبان ما در این طرح دیجیتال مارکتینگ یا بازار فروش مجازی منتخبان برتر طرح کمند است.
مشاور عالی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این معاونت قصد دارد با همکاری وزارت علوم و انعقاد تفاهم نامه با سازمان های مختلف طرح کمند را به یک الگو در کشور تبدیل کند.